Van Bali naar Lombok

23 november 2012 - Gili Trawangan, Indonesië

Selamat pagi lieve mensen!

Daar zijn we weer. Even een poging wagen om jullie bij te praten.
Na Sanur zijn we naar Ubud gegaan. Daar hebben we tussen ontzettend mooie sawa's gewandeld. Omdat we als backpackers enigszins beperkt worden met het vervoer dachten we, kom we huren een scooter en kneuren het gebied door. Iets wat hier heeeel goedkoop is maar int drukke verkeer toch aardig lastig. Dat bleek wel toen Gijs na het eerste rondje (ff tanken) al onderuit ging en hier en daar een schaafwond rijker was. S middags toch nog ff op de scootert geweest richting "the elephant cave", een tempel complex. Stelde opzich niet veel voor alleen de natuur erbij was echt super gaaf!

Ubud hadden we min of meer wel gezien en zijn verder getrokken naar Lovina. Dit busritje was volledig inclusief. Het ontbrak ons geen moment aan zweet, effectieve -hop paardje hop- taferelen en wat oefening in aqua planing met een kleine spiegel spiegel confrontatie en wat kwartiertjes vertraging. Fashionable late was onze eindconclusie.

In tegenstelling tot de andere stranden, heeft Lovina een zwart zandstrand en oogde het redelijk saai. Toen we arriveerden in ons hostel vroeg de eigenaar of we mee wilden naar een snorkeltrip bij het eiland Menjangan, dit was echt super tof! Je kon daar onderwater 15 m ver kijken naar mooie tropische vissen en koraal. Gespotte vissen: een haai, barracuda, nemo, tal van andere waar we de naam niet van weten en ook nog achterna gezeten door een triggerfish die niet zo blij was met ons bezoek. De volgende ochtend zijn we met 1 van de 73 bootjes vol hoopvolle toeristen op zoek geweest naar dolfijnen. Alleen dat al was een hele beleving. Onze 'kapitein' was zo aardig om het net iets langer vol te houden waardoor we uiteindelijk hele scholen dolfijnen hebben gezien!! Echt onwijs tof!
Bij thuiskomst werd Eva ziek. Erg fijn. Gelukkig zijn wij nauwkeurig voorgelicht door de GGD, die beschrijft dat elke enge tropische ziekte begint met griepverschijnselen. Dat was dus heel geruststellend;) Gelukkig was het allemaal niet zo spannend en was het na drie dagen weer redelijk zoals het hoort.
Door dit hele gezeur hadden we erg veel tijd om met de hostel staff te praten en dit vonden we allebei nogal indrukwekkend. De mensen op Bali kunnen maar heel moeilijk aan werk komen en wanneer men een baan gevonden heeft is dit vaak niet onder fijne omstandigheden. Deze man verdient 50 euro per maand en heeft het geluk dat hij een eigen huisje heeft. Zijn collega's daarintegen sliepen op de tegelvloer tussen de ontbijttafels. Een werkweek is 7 dagen per week, 12 uur per dag. Heel bizar!

Na vijf dagen hadden we zin om weer door te kunnen, dus hebben maar meteen een speedboot naar droomeiland Gili Trawangan genomen. Wow wat is het hier mooi!! Maar wow wat is er ook een contrast. Trash everywhere! Er zijn hier heel veel backpackers en de sfeer is hier very laid back. Veel gezellige mensen hier en de clubs zijn aardig vol 's nachts ;)

We hebben in de planning om de Rinjani vulkaan te gaan beklimmen over een paar dagen! Dit is best een zware tocht met overnachting op de vulkaan dus we gaan nu kijken hoe dit te regelen valt en of het mogelijk is allemaal.

Kus van Eba en Gjiesh

1. Eddy en Naat:
    23 november 2012
    Yooo, wat vet ofniet! Wel balen dat je ziek bent geweest Eef, en dat jij van je scoot bent gehobbeld Gijs. :( Hopelijk zijn jullie allebei inmiddels weer op de been, fit en gezond! Ready for the next adventure!
  2. Imelda:
    Hoi Gijs en Eva,

Wat een leuke story, vervelend dat je ziek bent geweest Eva. Super verhaal, leuke foto's. Kijk goed uit met het beklimmen van die vulkaan.! Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. Liefs Imelda xxx
  3. Hanneke Brienen:
    23 november 2012
    Whouw wat hebben jullie een gave dingen gedaan!
    Allebei weer op de been voor de Vulkaantocht?? Ook super gaaf.
    Enjoy! (tip: smeer je goed in ;)
    liefsx
  4. Marijke:
    25 november 2012
    Dag Gijs en Eva,

Wat leuk om jullie te volgen! Zo krijg je toch wat mee van de prachtige indrukken die jullie daar beleven. Nog veel plezier en pas goed op elkaar. Gr Marijke
  5. Geis, Clara Lois:
    25 november 2012
    Tja, zitten wij jullie mooie tropische foto's te kijken, terwijl we net een gluhweintje hebben gedronken!! De foto's zien er weer prachtig uit en wij willen daar eigenlijk ook wel zijn. Loes zegt: "Eva, denk aan mama en aan vroeger als je de vulkaan beklimt". Toen heb je immers ook vaak bergen overwonnen, dus dat gaat nu ook vast lukken. Eitje bakken op de vulkaan, kan ook he? We zijn wel blij dat jullie beiden 'good te pas' zijn, na ziekte en val. Dag lieverds, wij gaan slapen en jullie gaan zo weer beginnen aan vast weer een boeiende dag.
    Kus en hug van het thuisfront: pap, loes en mam.
  6. Nelleke:
    26 november 2012
    Wat goed om weer wat te lezen! Jullie raken behoorlijk ingeburgert zo met vallen ziekig zijn ofnie. Wat 'n avontuur en wat een ontzettend mooi filmpje van de dolfijnen zeg, ook leuk om jullie stemmen te horen hihi. Bikkelze op de vulkaan en veel liefs uit herfstig NL, meeeehhhh lekker in de bekiekmie aan het strand, heerlijk! :)
  7. Herman en rikie:
    28 november 2012
    Heel leuk voor jullie, geniet ervan, prachtig!

Groetjes,
    Oom Herman en tante Rikie
  8. Albert:
    1 december 2012
    Hey die 2,
    Alles ok, hier wel en het is al erg koud, zometeen met s-Klaas rijden, mijn vorige bericht is denk ik niet overgekomen ik weet niet waarom, groetjes van de oma's.
    Erg druk op het werk, maar dat is de tijd, de foto's die jullie appen kunnen jullie die ook op de site zetten? Mam en ik kunnen niet appen dus we missen wat foto's, hoelaat vliegen jullie naar Singapore en met welke maatschappij? Hey tot schrijfs kus pap en mam
  9. Tanja:
    20 januari 2013
    Ha Eva en Gijs,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Geweldig hoor. Wat een super reis maken jullie.
    Ook erg leuk om te lezen over Bali...een beetje voorpret voor mij/ons..want over 1,5 week gaan we ook naar Bali. Heb je nog goede tips om te overnachten...we lezen het graag.
    Liefs, Tanja